МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ТА ПІШОХІДНОЇ ДОСТУПНОСТІ БАГАТОПОВЕРХОВИХ ЖИТЛОВИХ БУДІВЕЛЬ І КОМПЛЕКСІВ, А ТАКОЖ ЇХНЬОГО ВПЛИВУ НА НАЯВНУ ІНФРАСТРУКТУРУ МІСТА

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра дизайну та основ архітектури інституту архітектури

Дослідження висотних та щільних житлових комплексів не може відбуватися без врахування особливостей їхньої взаємодії із сформованим міським середовищем. Через різке зростання автомобілізації населення та відхід від індустріального вектору розвитку міст, під який узгоджено систему громадського транспорту, однією з найнагальніших проблем історичних міст постсоціалістичних країн стала проблема мобільності.
Представлено авторську методику оцінювання пішохідної та транспортної мобільності мешканців сучасних багатоповерхових будівель та комплексів. Дослідження міського середовища мають швидко реагувати на зміни, тож сучасні підходи до оцінки середовища повинні бути динамічними та адаптивними. Методику, якуу окресленоу статті, створено для того, щоб її розглядали архітектори, дослідники та містобудівники житлового утворення з погляду його доступності, а також оцінюванння впливу цього утворення на місто.
Застосування методики дало змогу на прикладі Львова отримати дані про транспортну та пішохідну доступність для мешканців 30 багатоповерхових житлових будинків та комплексів, побудованих протягом 2015–2021 років. Завдяки аналізу цих даних можна спрогнозувати динаміку пішохідної мобільності та завантаженості вулиць транспортом на окремих ділянках міста, а також виявляти проблеми наявних щільних і висотних житлових утворень, чи створити обґрунтування для проектування нових.
Окреслення тенденцій розвитку висотногожитлового будівництва з погляду мобільності та порівняння отриманих результатів із аналогічними показниками інших міст є завданнями подальших досліджень.

LUN, 2021. New Buildings on the Map of Lviv. [online] Available at: <https://lun.ua/uk/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2... [Accessed 09 September 2021];
Mazur T., Korol E., 2018. Multi-Modal Transportation Hubs as The Elements of a Policentric System of The Greater City Centre Formation (by Example of Lviv City). Architectural Studies, Ed. Cherkes B., Lviv: Lviv Polytechnic, Volume 4, Number 2, pp. 235-240;
Institute of the City, 2019a. Lviv 2030. Intergrovanyy rozvytok mista. p. 13;
Autoconsulting, 2019. V Ukraine vyros uroven' avtomobilizatsii. Lidiruyet Kiyev [online]. Available at: < http://www.autoconsulting.ua/article.php?sid=35442> [Accessed 26 August 2021];
Habrel M., 2020. Housing Policy of Large Cities. Urban-Spatial Aspect. Series of Architecture. Ed. Cherkes B., Lviv: Lviv Polytechnic, Volume 2, Number 2, pp.34-43;
https://doi.org/10.23939/sa2020.02.034
Habrel M., 2004. Prostorova orhanizatsiya mistobudivnykh system. Kyiv: A.S.S, 400 p.;
Cherkes B., Fenchuk O., 2021. High-Speed Urbanism. Development of The Residential District "Pid Holoskom" in Lviv. Series of Architecture. Ed. Cherkes B., Lviv: Lviv Polytechnic, Volume 3, Number 1, pp.131-139;
https://doi.org/10.23939/sa2021.01.131
Krystopchuk M., 2021. Forecasting The Mobility Parameters of The Inhabitants of Suburban Areas. Transport Technologies. Ed.
https://doi.org/10.23939/tt2021.01.001
Fornalchyk Y., Lviv: Lviv Polytechnic, Volume 2, Number 1, pp. 1-12;
Gits I., Zhuk M., Pivtorak H., 2020. Analysis of Demand for Public Transport Service in Lviv City. Transport Technologies. Ed.
https://doi.org/10.23939/tt2020.02.057
Fornalchyk Y., Lviv: Lviv Polytechnic, Volume 2, Number 1, pp. 57-64;
Wall E., Waterman T., 2009. Basics Landscape Architecture 01: Urban Design. West Essex: AVA Publishing, 184 p.;
Hunt, J. D., Kriger, D. S., & Miller, E. J., 2005. Current operational urban land ‐ use-transport modelling frameworks: A review. Transport reviews, Volume 25(3), p. 329-376.;
https://doi.org/10.1080/0144164052000336470
Institute of the City, 2019b. Mobility of Lviv [online]. Available at: <https://mobilitylviv.com/lviv-modal-split-survey-results-2019/> [Accessed 12 August 2021].