ТЕАТРАЛЬНИЙ КОСТЮМ ЯК ФАКТОР АРХІТЕКТОНІКИ СЦЕНІЧНОГО ПРОСТОРУ. (НА ПРИКЛАДІ ДИЗАЙНУ КОСТЮМІВ ДО ВИСТАВИ «ПЕНЕЛОПІАДА»)

1
School of Performance, Ryerson University, Toronto, Ontario, Canada
2
School of Performance Ryerson University, Toronto, Ontario, Canada

Дизайн костюмів Ендрю Настурціо та Алессі Урбані в театрі університету Райєрсона вніс інноваційний, креативний та унікальний підхід в побудову дії вистави і архітектури сценічного простору, де саме театральні костюми у виставі «Пенелопіада» стали фактором їх творення.

Вистава випускного класу Школи виконавських мистецтв Університету ім. Е.Райєрсона «Пенелопіада» відомої сучасної канадської авторки Маргарет Етвуд була поставлена на великій сцені школи ( її зала налічувала 1200 місць) у 2018 році. Для вистави цей простір був змінений на камерний, де сто глядачів розміщувалося над оркестровою ямою, на спеціально збудованих трибунах, практично в самому просторі дії. Сам простір сценічної дії за задумом не мав мати ні початку ні кінця як в просторі так і в часі. Актори не повинні були зникати під час вистави для перевдягання у просторі сцени за лаштунками, завісами, палетами. При мінімумі інших сценографічно-світлових, просторових, декораційних рішень саме костюми, рішення яких було у використанні магнітів, що утримували, а за потребою, могли падати на планшет і розкривати інший сценічний одяг, вдалося підтримувати постійну динаміку театральної дії без перерв і змін. Сприяти гармонійному синтезу середовища дії і простору сцени.